Maanpuolustus-lehti

on Maanpuolustuskurssiyhdistyksen jäsenlehti. Lehti päivittää jäsenille turvallisuuspolitiikan tuoreimpia puheenaiheita henkilöhaastatteujen ja artikkelien avulla. Lehti kertoo myös yhdistyksen ja jäsenistön kuulumisia.

Maanpuolustuskorkeakouluyhdistyksen puheenjohtaja, varatuomari Nils Svartström lausui Maanpuolustus-lehden syntysanat ensimmäisessä numerossa joulukuussa 1966: "…kaipaa ympäri maatamme asuva suuri jäsenistö uutta tietoutta ja jatkuvaa kiinteää kosketusta yhdistykseemme. Oma, aluksi kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä tiedotuslehtemme pyrkii osaltaan peittämään näitä aukkoja". Aluksi lehti julkaistiin kahdesti vuodessa. Sini-valkoinen kansiväri ja ilmestymispäivien valinta myötäilivät yhdistyksen isänmaallista maailmankuvaa; vuoden ensimmäinen numero sijoitettiin ilmestyväksi kesäkuun alussa Mannerheimin syntymäpäivänä ja toinen itsenäisyyspäiväksi.

Lehti jaetaan Maanpuolustuskurssiyhdistyksen henkilöjäsenille sekä yhteisöjäsenten eli alueellisten Maanpuolustuskurssiyhdistysten jäsenille. Nykyisin lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, edelleen 4.6. ja 6.12. sekä maaliskuussa ja syyskuussa.

Levikki on noin 11 000 kappaletta.

Maanpuolustus-lehden sähköiset artikkelit julkaistaan osoitteessa

www.maanpuolustus-lehti.fi